اخبار قرآنی (برپایی نمایشگاه قرآن کریم در لندن )

 

برپایی نمایشگاه قرآن کریم در لندن

        

    quran_About_DD1.jpg    13860715011.jpg

نمایشگاهی درباره تحول نگارش و چاپ قرآن کریم در طی سیزده قرن، در لندن برپا شده است.
به گزارش شبکه خبر به نقل از یورونیوز، در این نمایشگاه سیرتحول نگارش قرآن از نگارش آن بر روی پوست تا کاغذ به معرض دید گذاشته شده است .

چارلی شرایور کارشناس مسائل اسلام گفت: نگارش قرآن های اولیه بر روی پوست بسیار زاویه دارست ، پس از آن با روی کارآمدن کاغذ؛ نگارش قرآن نیز دستخوش تغییراتی شده است .

در این نمایشگاه، قرآنی مربوط به قرن سیزدهم به نمایش گذاشته شده است که این قرآن تزئینات بسیاری از طلا دارد و در حاشیه آن نکات دستوری و معانی قرآن درج شده است که برای تعلیم نیز در مسجد استفاده می کردند.

اخبار قرآنی ( برگزیده پانزده جلد از فرهنگ قرآن منتشر می‌شود )

 

منتشر می شود : 

برگزیده پانزده جلد از فرهنگ قرآن 

  

n00012906-b.jpg    158.jpg   _MG_7898 copy.jpg

 قرآن برگزیده پانزده جلد از فرهنگ قرآن به عنوان بزرگترین فرهنگ معنایی قرآن به زودی منتشر می‌شود.   

 این کتاب که مشتمل بر هزار مدخل اصلی و هزاران عنوان فرعی است در دو جلد منتشر خواهد شد. این اثر به منظور دسترسی آسان قرآن پژوهان تدوین و آماده شده است و در آینده نزدیک جلد اول ترجمه فرهنگ قرآن جهت استفاده قرآن پژوهان عرب زبان نیز به چاپ می‌رسد. فرهنگ قرآن معجم معنایی معارف و مفاهیم قرآن کریم است که به شیوه‌ای نو و بی‌نظیر و به صورت الفبایی - موضوعی سامان یافته و حاوی هزاران موضوع قرآنی است که تاکنون ‪۲۰‬جلد آن توسط اکبر هاشمی رفسنجانی و جمعی از محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن به رشته تحریردرآمده است. این مجموعه که بزرگترین فرهنگ مفهومی موضوعات قرآنی است علاوه بر نقش اطلاع رسانی در زمینه معارف قرآن، خود نوعی تفسیر موضوعی به شمار می‌رود.

اخبار قرآنی ( اجرای تلاوت روزانه قرآن در 25 هزار مسجد کشور)

تلاوت روزانه قرآن  

در 25 هزار مسجد کشور اجرا می شود 

 

quran1.JPG   371439932221671334230524636914620799.jpg   09.jpg

معاون دبیرخانه ستاد عالی امور مساجد کشور گفت: درحال حاضر تلاوت روزانه قرآن در 25 هزار مسجد کشور در قالب "طرح تلاوت نور" اجرا می شود.

 مرتضی طاهریان عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی در رشت، افزود: این طرح فراگیرترین طرح قرآنی درکشوراست.

وی گفت: علاوه بر تلاوت روزانه قرآن در مساجد، طرح روزانه تفسیر قرآن نیز ازسال گذشته در دستور کار این ستاد قرارگرفته ودرمساجد کشور اجرا می شود.

طاهریان با اشاره به اینکه 15 جلد تفسیرهمراه در طرح تفسیر روزانه قرآن پیش بینی شده است، افزود: تاکنون 10 جلد از این تفسیر منتشرشده و تا پایان سالجاری پنج جلد دیگر منتشر و به مساجد کشور ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول در ستاد عالی امور مساجد کشور اعلام کرد: درحال حاضر بالغ بر 15 هزار مسجد تفسیر همراه قرآن ارسال شده و به عنوان برنامه روزانه اجرا می شود.

طاهریان، یکی دیگر از برنامه های مهم این ستاد را ایجاد هسته های پژوهشی در مساجد نام برد و افزود: تا سال گذشته 500هسته پژوهشی در سطح کشور دایر شده بود که تا پایان سال جاری این تعداد به هزار هسته پژوهشی افزایش خواهد یافت.

وی، همچنین با اعلام اینکه هم اکنون چهار هزار و 500 کانون فرهنگی وهنری در مساجد کشورفعال است، بیان داشت: امسال این تعداد به شش هزار کانون افزایش می یابد.

این مقام مسئول در ستاد عالی امور مساجد کشور ، راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از مهمترین فعالیتهای دبیرخانه این ستاد دانست و گفت: این کانونهای فعالیت های متنوعی برپایه برنامه های مذهبی و فرهنگی، همچنین برگزاری جشنوارهای هفت گانه و فعالیت های آموزشی انجام می دهد.

طاهریان، حمایت مادی ومعنوی از کتابخانه های مساجد را از شاخصه ترین فعالیتهای این ستاد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر هزار و 800 کتابخانه در مساجد کشور ازحمایت های این مجموعه بهره مند هستند.

معاون دبیرخانه ستاد عالی امور مساجد کشور خاطر نشان کرد: درسال گذشته فقط دو میلیارد تومان کتاب کمک آموزشی به مساجد کشور ارسال شده و موجب افزایش جدی مخاطبین کتابخانه های مساجد شده است.

طاهریان، همچنین با بیان اینکه راه اندازی دو هزار کتابخانه باز از برنامه این ستاد در سال جاری است، اظهار داشت: این کتابخانه به منظور استفاده آسان و به هنگام عموم مردم از کتاب در صحن و شبستان مساجد راه اندازی می شود.

وی، برگزاری هفت جشنواره فرهنگی و هنری را از برنامه های شاخص ستاد عالی امور مساجد کشور دانست و یادآورشد: جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره هنرهای تجسمی، آواها و نغمه ها، جشنواره شعر، جشنواره نشریات تجربی، هنرهای نمایشی و جشنوار نوین آموزشی در حوزه معارف اسلامی از جمله این جشنوارها است.

اخبار قرآنی ( ۵۰ میلیون قرآن در مقابل ۱۰۰ میلیون انجیل)

 

چاپ سالانه ۵۰ میلیون قرآن 

  در مقابل ۱۰۰ میلیون انجیل در جهان  

8g7334h.jpg         480764.jpg

دومین نشست علمی همایش «قرآن، انسان و پرسش»، امروز دوشنبه، 29 مهرماه جاری، با موضوع «آسیب‌شناسی مراکز پاسخگویی به سؤالات قرآنی» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار ‌شد.  

 

«محمدرضا پورمعین» رئیس فرهنگ‌سرای قرآن طی سخنانی در این نشست درباره وضعیت قرآنی کشور در حوزه تبلیغ و ترویج گفت: سالانه بین 425 تا 650 میلیون دلار انجیل در جامعه آمریکا فروخته می‌شود که سرانه هر نفر بین سه تا چهار جلد است همچنین انجیل به بیش از دو هزار زبان و لهجه و گویش ترجمه شده است.

وی به نقل از مجله «اکونومیست»اظهار کرد: بیشترین کتاب مورد مطالعه در کشورهای اسلامی، قرآن است و سالانه کمتر از 50 میلیون جلد قرآن در جهان چاپ و توزیع می‌شود و ثروت‌ سعودی‌ها مهمترین منبع تامین هزینه چاپ قرآن در میان کشورهای اسلامی است.

پورمعین با بیان اینکه هم‌اکنون دو میلیارد مسیحی و 5/1 میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و بزرگان مسیحی معتقدند که در سال 2050، اسلام به بزرگ‌ترین مذهب جهان تبدیل می‌شود، تصریح کرد: «هاپرکالینز» یکی از بزرگ‌ترین انتشارات غربی، انجیل را به 60 نوع چاپ می‌کند که انجیل برای دختران، پسران، انجیل بازاری، 100 دقیقه‌ای، محاوره‌ای و ... از جمله آن‌ها است. البته در حوزه چاپ قرآن هم تنوع خوبی را شاهد هستیم و قرآن به صورت جیبی، تصویری، صوتی و ... نمونه‌ای از آن است.

چاپ تقریبا 10 میلیون جلد قرآن در کشور

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن با بیان اینکه چاپ قرآن در کشور در میان سایر کتاب‌ها رتبه اول را دارد اظهار کرد: تقریبا 10 میلیون جلد قرآن در کشور چاپ می‌شود البته طبق آمار سال 1386 بین هفت تا 10 میلیون جلد اختلاف است.

وی با اشاره به وضعیت رسانه‌های قرآنی در کشور افزود: طبق آمار سال 1382، 70 روزنامه و حدود 280 ــ 90 نوع مجله در کشور چاپ می‌شوند که تنها یکی دو مجله و یا روزنامه قرآنی بیشتر نداریم که یکی از این مجله‌ها به نام گلستان قرآن هم به دلایلی دو تا سه سال است که تععطیل شده و در دو سه سال اخیر هم یک روزنامه با نام اعتدال منتشر می‌شود.

وی افزود: سرانه وجود مراکز پاسخگویی به سئوالات دینی و قرآنی حتی در مقایسه با سایر مراکز فرهنگی قابل قیاس نیست چه رسد به حوزه‌های دیگر غیر فرهنگی. به طور مثال اگر برای هر 100 هزار نفر یک سینما در کشور وجود داشته باشد این نسبت در زمینه وجود مراکز پاسخ‌گویی به یک مرکز برای یک و نیم میلیون نفر است.

 

لزوم سرعت در پاسخگویی به سئوالات دینی

انجم شعاع مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان تهران، در این نشست با تاکید بر لزوم سرعت در پاسخگویی به سئوالات قرآنی اظهار کرد: بر اساس یک تحقیق میدانی تنها شش درصد مراکز پاسخگویی زیر 24 ساعت به سئوالات پاسخ می‌دهند، 17 درصد تا سه روز، نزدیک 50 درصد یک هفته بعد از طرح سئوال و برخی مراکز هم بیش از سه هفته به سئوالات دینی و قرآنی مردم پاسخ می‌دهند در صورتی که شبکه‌های مایکروسافت کمتر از 12 ساعت به سئوالات پرسش‌کنندگان پاسخ می‌دهند.

حدود هزار آیه در قرآن انواع و اشکال گوناگون «سؤال» را مطرح کرده است

در ادامه «محمدهادی موذن»، مشاور عالی شهردار تهران با بیان اینکه از نگاه قرآن، فرشتگان، نخستین سؤال‌کنندگان بودند، گفت:حدود هزار آیه در قرآن انواع و اشکال گوناگون «سؤال» را مطرح کرده است که سؤالات تعجبی، تشویقی، حقیقی، مجازی و ... نمونه‌هایی از آن آن‌ها است.

وی افزود: عنوان این همایش(قرآن، انسان، پرسش) بحثی کلیدی است. از پیامبر(ص) نقل شده است که «العلم خزائن و مفاتیحه السئوال»، همچنین در روایات داریم که سئوال باعث رحمت الهی می‌شود و چهار نفر از پرسش اجر می‌برند؛ سائل، جواب‌دهنده، مستمع و محب.

موذن با بیان اینکه سئوال باید موجب رشد انسان شود نه اینکه برای مچ‌گیری باشد، به دیدگاه برخی از بزرگان دنیا درباره سئوال پرداخت و اظهار کرد: گاندی گفته است که سئوال پایه همه پیش‌رفت‌های بشر است همچنین هایدگر گفته که سئوال پارسایی ذهن است.

وی با تشریح بخشی از آیات مربوط به قصه حضرت ابراهیم(ع) در شکستن بت‌ها و قصه حضرت موسی(ع)، سئوال و پاسخ گفتمانی را از لطایف زیبای قرآن عنوان و تاکید کرد: ماجرای این دو پیامبر بزرگوار در قرآن پر از سئوال و پاسخ‌های گفتمانی است.

موذن با بیان اینکه قوم حضرت موسی با وجود وی گمراه و 40 سال سرگردان شدند، سخنان خود را با طرح این سئوال که اکنون که ما در آستانه ظهور قرار داریم و بوی ظهور نزدیک است، چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم؟ پایان داد.

 

اخبار قرآنی(تبریزی‌ها قرآن کریم را با خودکار کتابت می‌کنند)

 
برای اولین بار در تبریز
تبریزی‌ها قرآن کریم را با خودکار کتابت می‌کنند 
 
    
جام جم آنلاین: اکبر فتحی، هنرمند خوشنویس تبریزی که کار کتابت قرآن کریم را با خودکار از سال 85 شروع کرده بود، در حال حاضر 29 جزء کتاب آسمانی مسلمان‌ها را کتابت کرده است.
او در گفتگو با جام‌جم گفت: من در رمضان  سال 1385 کار کتابت قرآن را به شیوه خط نستعلیق با رعایت تمامی  اصول و قوانین خوشنویسی  با خودکار معمولی برای اولین بار در جهان شروع کردم.

وی از ترجمه ترکی قرآن کریم خبر داد و گفت: هم اکنون کار کتابت ترجمه ترکی استانبولی قرآن مجید را به شیوه خط کاپرپلیت شروع کردم و اگر این کار را تمام کنم تا سال بعد قصد دارم، در یک کار گروهی کار کتابت  قرآن به زبان ترکی آذری و انگلیسی با خودکار را شروع کنم.

اخبار قرآنی(عذرخواهی شرکت سونی از مسلمانان)

 

عذرخواهی شرکت سونی از مسلمانان 

      

تاریخ انتشار یک بازی پلی‌استیشن 3 سونی به دلیل استفاده از عبارات قرآنی در آهنگ پس زمینه‌ آن به تاخیر افتاد

شرکت سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در طی مرحله‌ی بازبینی که پیش از انتشار بازی LittleBigPlanet صورت گرفت متوجه شده است که یکی از آهنگ‌های پس زمینه که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای مجوز یکی از شرکت‌های موسیقی است، حاوی دو عبارت است که در قرآن مجید وجود دارند.

شرکت سونی اعلام کرد که برای اصلاح این مورد فورا اقدام کرده و صادقانه از بابت هر اهانتی که ممکن است به این دلیل بر مسلمانان وارد شود، عذرخواهی می‌کند.

بر اساس این گزارش تمامی نسخه‌های این بازی به طور سراسری از فروشگاه‌ها جمع‌آوری و تعویض خواهند شد.

 

اخبار قرآنی ( معرفی سایت های دینی توسط .....)

 

 معرفی سایت های دینی  

توسط راهنمای پایگاه‌های اسلامی نور  

 

727mln7.jpg   iqna.jpg   esmehaye-khoda.jpg

تمامی سایت وها و وبلاگ‌های دینی توسط راهنمای پایگاه‌های اسلامی نور با نشانی ‪ www.noor.dir‬معرفی می‌شود.  

 در این پایگاه که اطلاعات آن به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو عرضه شده است سایت‌های دینی و صفحات اینترنتی مرتبط با آنها به صورت موضوعی طبقه بندی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود در شبکه اطلاع رسانی نور وابسته به مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، این پایگاه به عنوان اولین مرکز ارائه‌کننده خدمات اینترنتی درشهر مقدس قم درسال ‪ ۱۳۷۷‬راه اندازی شده و در سال ‪۱۳۷۹‬ با هدف اطلاع رسانی بهتر، اقدام به شناسایی و معرفی پایگاه‌های مختلف اسلامی و شیعی کرده است تا از این رهگذر زمینه‌های دسترسی راحت و سریع کاربران، محققان و پژوهشگران علوم اسلامی به اینترنت را به نحو مناسبی فراهم کند.

این پایگاه هدف از این کار را جستجو در اینترنت، شناسایی ابزارها و راه های جستجو به ویژه در مطالب اسلامی، دسته بندی و معرفی پایگاه‌های مفید اسلامی و فراهم کردن زمینه‌هایی که پژوهشگران علوم اسلامی و انسانی بتوانند در زمان ارتباط با اینترنت حداکثر استفاده را ببرند، عنوان کرده است.

این پایگاه در صدد است با معرفی سایت‌ها و وبلاگ‌های دینی مطالب ارزشمند تحقیقی و علمی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی را در اختیاردانش پژوهان قرار دهد.

کاربران در این پایگاه می‌توانند با انتخاب موضوع و زیر موضوع مورد نظر خود سایت‌ها و صفحات مرتبط با آن موضوع را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنند.

توضیحات هر آدرس به منظور اطلاع آسان کاربران از میزان محتوای هر پایگاه، ذکر آدرس هر پایگاه در کنار عنوان و توضیحات، تقسیم و معرفی پایگاه‌ها بر اساس زبان، امکان لینک و بازدید از شاخه یا شاخه‌های مرتبط با پایگاه ها ، امکان همکاری کاربران در شناسایی و معرفی آدرسها از دیگر ویژگی‌های این پایگاه برای معرفی سایت‌ها و وبلاگ‌های دینی است.

مدیران پایگاه‌ها و صاحبان وبلاگ‌ها و تمامی علاقمندان می‌توانند تمام یا بخشی از سایت مورد نظر خود را در راهنمای پایگاه‌های اسلامی معرفی کرده و در تهیه بزرگترین دایرکتوری اسلامی مشارکت کنند.


اخبار قرآنی (معرفی یک سایت خوب قرآنی )

 

 معرفی یک سایت خوب قرآنی 

g.jpg  image001.gif 

دو هزار مقاله مکتوب قرآنی و هزار مقاله دیجیتالی در سایت تازه تاسیس ترجمه قرآن در دسترس عموم قرار دارد.  

سایت ترجمه قرآن به نشانی www.ctho.ir به منظور آشنایی مردم با ترجمه های قرآن راه اندازی شد.

حجت الاسلام محمد نقدی با اشاره به گردآوری مقالات قرآنی در این موسسه گفت: دو هزار مقاله مکتوب قرآنی و هزار مقاله دیجیتالی و 300 مقاله نقد و بررسی ترجمه های قرآن کریم در این مرکز انجام شده که می تواند راهگشای محققان، پژوهشگران و قرآن پژوهان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترجمه قرآن به چهار زبان زنده دنیا خبر داد و تصریح کرد: این موسسه تاکنون موفق به ترجمه قرآن به چهار زبان زنده دنیا شامل زبان های فرانسوی، انگلیسی، ترکی آذربایجانی و اسپانیولی شده است .

مدیر عامل موسسه فرهنگی ترجمان وحی ادامه داد: ترجمه قرآن به چهار زبان زنده دنیا در دست ویرایش، تصحیح یا چاپ است.

حجت الاسلام نقدی افزود: علاوه بر این، این مرکز هم اکنون مشغول ترجمه قرآن به زبان های چینی، اردو و پشتو است.

وی یادآور شد: ترجمه قرآن به زبان ترکی آذربایجانی نیز با سه رسم الخط عربی، لاتین و کریل چاپ شده است.

مدیر عامل موسسه ترجمان وحی اظهار داشت: این موسسه موفق به گردآوری ترجمه قرآن به 107 زبان زنده دنیا شده که در نمایشگاه بین المللی قرآن امسال این گنجینه بی نظیر به نمایش گذاشته شد.

نقدی با بیان اینکه امسال 79 ترجمه به زبان انگلیسی در نمایشگاه قرآن درمعرض دید عموم قرار گرفت خاطرنشان کرد: این ترجمه ها همراه با بیوگرافی، تصاویر وشرح حال مترجمان ارائه شده است

 

اخبار قرآنی ( دارالقرآن کریم اروپا افتتاح‌می‌شود )

 

به همت گروه تواشیح«کوثر» یزد 

دارالقرآن کریم اروپا افتتاح‌می‌شود 

Quran1.jpg  13861009_jomhori_islami_13_quran_5_1.jpg  1521975_mouseover.jpg

 مدیر امور بین‌الملل گروه تواشیح «کوثر» یزد از افتتاح دارالقرآن کریم اروپا با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در خارج از کشور خبرداد.

«مجتبی ملک افضلی» مدیر امور بین‌الملل گروه تواشیح«کوثر» یزد) ضمن اعلام این خبر گفت: افتتاح دارالقرآن کریم اروپا با همکاری جامعه مسلمانان این قاره، تولید برنامه‌های فرهنگی جدید به زبان‌های مختلف برای ملیت‌های متفاوت، تربیت گروه‌های تواشیح و قاریان قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی از برنامه‌های آتی گروه تواشیح «کوثر» هستند.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های این گروه در کشورهای عربستان، فرانسه، بلژیک و آلمان در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: ما قصد داریم برنامه‌هایی را نیز در کشورهای آفریقایی، اروپای غربی و اروپای شرقی اجرا‌کنیم.

ملک افضلی یادآورشد: گروه «کوثر» سال گذشته به مدت یک هفته در مساجد و مراکز اسلامی کشورهای بلژیک و فرانسه به اجرای برنامه پرداخت و امسال نیز به مدت سه هفته در شهرهای پاریس، لیون، تاورنیه، ونی سیو در فرانسه، بروکسل و شارل روا در بلژیک و هامبورگ، هانوفر، بوخوم، کلن، برمن، کاسل و مندن در آلمان برنامه داشت.

وی همچنین اشاعه آموزه‌های اسلام و قرآن و فرهنگ برخاسته از متون اسلامی و شیعی در اروپا را از جمله اهداف گروه تواشیح کوثر از سفر به کشورهای خارجی برشمرد.

 برنامه‌های آتی گروه تواشیح «کوثر یزد»
تولید برنامه‌های فرهنگی جدید به زبان‌های مختلف برای ملیت‌های متفاوت، تربیت گروه‌های تواشیح و قاریان قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی

وی در پایان تأکید کرد: گروه تواشیح«کوثر» با اجرای برنامه در مساجد اهل تسنن و شیعه قصد دارد با هجمه تبلیغات رسانه‌های غربی علیه اسلام، تشیع و ایران مقابله کند؛ ما با اجرای برنامه در مکان‌های مختلف بسیاری از توطئه‌های غربی‌ها را خنثی می‌کنیم.

یادآوری‌می‌شود گروه تواشیح کوثر در سال 1369 در شهرستان یزد و زیر نظر گروه «طلایه‌داران آوای وحی» فعالیت‌ خود را آغازکرد؛ «مجتبی ملک افضلی» مدیر امور بین‌الملل، «علی گندمی»، مدیر گروه، «حسن دانش» مدیر فنی، «محسن گلستانی‌فر» مدیر داخلی و «مجید میر جلیلی»، «سید کاظم میر جلیلی»، «سعید غفاریان»، «محمدرضا خوش قلب» و «علیرضا طراز» از اعضای گروه تواشیح «کوثر» هستند.

اخبار قرآنی(توزیع ۱۵ هزار نرم‌افزار قرآنی در مساجد کشور)

 

۱۵ هزار نرم‌افزار قرآنی 

 در مساجد کشور توزیع می‌شود 

     

 ۱۵۰۰۰ نرم‌افزار قرآنی از ششم تا پایان مهرماه در مساجد سراسر کشور توزیع می‌شود.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا شاه‌فضل» معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،  با بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۵ هزار نرم‌افزار قرآنی که حاوی قرائت «جواد پناهی» قاری بین‌المللی قرآن کریم به شیوه ترتیل است در مساجد سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: بهره‌گیری از این نرم‌افزارها در جلسات قرآنی بعد از نمازهای یومیه در مساجد است و ائمه جماعت به تفسیر یک یا دو آیه از آیات قرائت شده، می‌پردازند.

شاه‌فضل یادآور شد: این نرم‌افزارها از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم بین اقشار مختلف جامعه تهیه شده است.

وی گفت: همچنین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مشارکت در اجرای طرح ۱۴۴۲به طراحی و برگزاری ۱۵۰۰ کلاس‌ اقدام کرده که ۵۰ هزار نفر در سطح کشور از این کلاس‌های قرآنی استقبال کردند.

شاه‌فضل اظهار کرد: همچنین ۸۰ هزار جلد تفسیر سوره مبارکه یوسف(ع) تالیف حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» تهیه و در حین برگزاری این کلاس‌های آموزشی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: بودجه برگزاری کلاس‌های طرح ۱۴۴۲ توسط ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و برخی از دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان‌ها تامین شد.‌

ائمه‌ جماعت مساجد می‌توانند جهت تهیه این نرم‌افزار قرآنی و دریافت بسته تفسیر همراه به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خود مراجعه کنند.